RSS

Astra Sports Tourer

W pogoni za czynieniem z …

Supernowoczesny Opel ADAM S!

W środowisku branży motor…

Opel Zafira Family 1,8 Ecotec (1…

Prezentowany samochód: Op…

Opel Zafira Family 1,7 CDTI Ecot…

Prezentowany samochód: Op…

Opel Zafira Family 1,7 CDTI Ecot…

Prezentowany samochód: Op…

Opel Adam 1,4 Ecotec (100KM) M5 …

Prezentowany samochód: Op…

Opel Adam 1,4 Ecotec (100KM) M5 …

Prezentowany samochód: Op…

Opel Adam 1,4 Ecotec (100KM) M5 …

Prezentowany samochód: Op…

«
»

Jak prawidłowo jeździć dieslem?

jak-jezdzic-dieslem Jeśli do tej pory jeździłeś samochodem benzynowym i masz zamiar przesiąść się za kierownicę auta z silnikiem Diesla musisz wiedzieć, że technika jazdy znacząco różni się w obu przypadkach. Jak jeździć Dieslem? – wszystko znajdziesz poniżej

Ruszanie i hamowanie autem z Dieslem

Napęd wysokoprężny umożliwia jazdę na niższych obrotach niż w silniku benzynowym. Silnik Diesla posiada wysoki moment obrotowy, co powoduje, że takim samochodem ciężko jest wykonać płynny i szybki manewr ruszania. Szczególnie uciążliwe staje się to w czasie zimy. Jeżeli chcemy zmniejszyć skutki nagłego zerwania przyczepności, nie powinniśmy wprowadzać silnika na wysokie obroty zaraz po odpaleniu, lecz najpierw przytrzymać chwilę na niższych obrotach.

Jeżeli chodzi o hamowanie, warto wspomnieć, że tego typu pojazdy są stworzone do hamowania silnikiem (w przeciwieństwie do tzw. beznynówek). Z tego powodu nie powinno się zbyt agresywnie redukować biegów.

Ekonomia jazdy Dieslem

Samochody z napędem wysokoprężnym idealnie nadają się do ekonomicznej jazdy – jazda na małych obrotach zauważalnie zmniejsza poziom zużywanego paliwa. Zakłada się, że optymalna jazda powinna odbywać się na poziomie  nie wyższym niż 2500 obrotów na minutę. Pamiętajmy również, aby nie przyśpieszać gwałtownie ze zbyt niskich obrotów – w ten sposób możemy tylko zniszczyć silnik. Jak w każdym aucie należy regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku, czyścić turbinę oraz sprawdzać stan akumulatora. Nie bez znaczenia jest również jakość wlewanego oleju.

Prawdą jest, że nie ma silników nieśmiertelnych. Jednak długość życia Twojego Diesla zależy w dużej mierze od Ciebie i Twojego użytkowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *