Ile wynosi napięcie na wtryskiwaczach common rail?

Motoryzacja

Nowoczesne silniki wymagają niezwykle precyzyjnego układu paliwowego, a zwłaszcza wtryskowego, który zapewni optymalne wartości pracy jednostce napędowej. W nowoczesnych jednostkach w jednostkach ze wtryskiem typu common rail używa się wtryskiwaczy elektromagnetycznych. Wtryskiwacz elektromagnetyczny składa się z trzech członów funkcjonalnych: rozpylacza otworkowego, hydraulicznego układu wspomagającego i zaworu elektromagnetycznego.

Wtrysk paliwa można podzielić na cztery etapy, podczas których zawór elektromagnetyczny znajduje się w innym położeniu, zależnym od napięcia, które w danej chwili przez niego przepływa. I tak wyróżniamy następujące etapy:

– wtryskiwacz zamknięty
– otwieranie się wtryskiwacza
– wtryskiwacz całkowicie otwarty
– zamykanie się wtryskiwacza

W momencie gdy przez zawór elektromagnetyczny nie płynie prąd, wtryskiwacz pozostaje zamknięty – dzieje się tak m.in. gdy silnik jest wyłączony. Natomiast już w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce, przez zawór szybko przepływa prąd, powodując jego otwarcie i wtrysk paliwa do komory spalania, a tym samym rozruch silnika i jego pracę.

Sprawna i niezawodna praca układu wtryskowego common rail oparta na wtryskiwaczach wyposażonych w zawory elektromagnetyczne zależy w głównej mierze od prawidłowego działania instalacji elektrycznej samochodu. Warto więc, jeżeli pojawią się problemy np. z pracą silnika lub jego rozruchem, sprawdzić ten element układu wtryskowego.

Napięcie na wtryskiwaczach common rail podczas fazy otwarcia

W celu precyzyjnego szybkiego otwarcia zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza napięcie prądu musi wzrosnąć do wartości około 20 A. Wzrost ten dzieje się po precyzyjnie ustalonej i zdefiniowanej krzywej wartości.

Chwilami napięcie prądu wzrasta do 50 A, tak aby uzyskać małą tolerancję oraz dużą powtarzalność. Napięcie podwyższone w sterowniku gromadzone jest w kondensatorach, a po jego przyłożeniu do zaworu elektromagnetycznego prąd narasta bardziej stromo, niż w przypadku prądu o napięciu akumulatorowym.

Napięcie na wtryskiwaczach common rail podczas fazy przyciągania

W fazie przyciągania zawory elektromagnetyczne wtryskiwaczy zasilane są napięciem akumulatora. Tym samym prąd ograniczony jest w tej fazie do napięcia 20 A.

Napięcie na wtryskiwaczach common rail podczas fazy podtrzymania

Podczas fazy podtrzymania napięcie na zaworze elektromagnetycznym ulega nieznacznemu zmniejszeniu i wynosi około 13 A. Natomiast podczas wyłączenia wtryskiwaczy powstaje przepięcie indukcyjne, wywołujące zamknięcie wtryskiwaczy.

Motoryzacja
Czy wiesz jak wygląda przegląd samochodu?

Co roku odwiedzasz stację kontroli pojazdów, ale czy wiesz, co tak naprawdę jest tam sprawdzane? Skoro jesteś kierowcą, to nie zdziwi Cię fakt, że każdy samochód, potrzebuje kontroli pod względem bezpieczeństwa. Zastanawiało Cię kiedyś, co dokładnie jest badane podczas takiego przeglądu? Zacznijmy od tego, jak często wymagany jest przegląd? W …

Motoryzacja
Dlaczego zostaje zaniżona wartość auta przy szkodzie całkowitej?

Obniżenie wartości pojazdu przy kasacji. Warto zacząć od doinformowania. Na początek, pojazd zostaje wyceniony niżej, niż był sprzedany obecnemu właścicielowi, ponieważ przy sprzedaży brane są pod uwagę zalety, jakie w posiada w swojej budowie. Natomiast nie można tego powiedzieć o pojeździe, który został uszkodzony. Jego wartość rynkowa spadła, gwarancja producenta …

Motoryzacja
Montaż rejestratora jazdy do samochodu

Na co zwrócić uwagę? Pomyśl sobie, że wracasz z pracy do domu, jedziesz z poprawną prędkością, nagle dochodzi do zdarzenia drogowego, mianowicie kierowca na pasie obok gwałtownie zajeżdża Ci drogę, bez wyraźnej przyczyny. Sytuacja niestety kończy się nieprzyjemnie dla Ciebie, ponieważ wpadasz czołowo w bariery energochłonnych przy drodze ekspresowej. Na …