Na czym polega regeneracja dsg?
- By : Motorefekt.pl
- Category : Motoryzacja
Ile kosztuje naprawa oraz regeneracja dsg? Czy skrzynie dsg szybko się psują? Jak spisują się one przy większych przebiegach? Skrzynie biegów dwusprzęgłowe do tej pory montowane były zazwyczaj w droższych modelach samochodów. Nadszedł jednak czas, że zaczęły one trafiać do bardziej przystępnych cenowo modeli aut. Aktualnie są one alternatywą co do manualnych przekładni.
Fenomen Volkswagena
W roku dwa tysiące trzecim Volkswagen wydal przekładnie automatyczną dwusprzęgłową, którą nazwano dsg. Tego typu modele swoją sprawnością nie odbiegają od ręcznych skrzyń. Dotychczas kojarzono automaty z mechanizmem o sposobności dość ospałej, a także przeciągającą nadmiernie biegi. W późniejszym etapie, w ślad za ową marką samochodową poszło także wiele winnych firm produkujących samochody. Zaprezentowali oni swoje własne skrzynie dwusprzęgłowe. Owymi firmami produkującymi samochody, były takie znane marki jak Fiat, Kia, Ford, Renault oraz BMW.
Co może się zepsuć w dwusprzęgłowych skrzyniach biegów oraz jak wygląda regeneracja dsg?
W kolejnych latach na rynek trafiały dwusprzęgłowe skrzynie Volkswagena coraz to nowszych generacji. Tak jak wszystkie inne skrzynie, skrzynie dwusprzęgłowe także się psują. W skrzyniach rodzaju DSG zastosowano zespół dwóch sprzęgieł, a także koło zamachowe dwumasowe. Odróżnia je to od innych rodzajów automatów. Jeśli chodzi o dwumas, określa się, iż jego wytrzymałość powinna wynosić od stu do dwustu tysięcy kilometrów. Jest to oczywiście zależne od warunków ich użytkowania. Co więcej należy liczyć się z tym, iż dwumas jest elementem uznawanym za droższy niż ten, którego używa się w samochodach posiadających manualną przekładnie. Koło dwumasowe zamachowe, którego używa się w skrzyniach dsg, kosztuje nawet około dwóch tysięcy złotych. To jeszcze nie wszystko. Szacuje się, iż jest ono najprędzej zużywającym się elementem, który związany jest z przekładnią dsg. Niestety nierzadko dochodzi do sytuacji, w której konieczna jest jego wymiana przez przekroczeniem przebiegu wynoszącego dwieście tysięcy kilometrów.
Wymiana koła dwumasowego
Wymiana koła dwumasowego wydaje się być odpowiednią okazją do sprawdzenia aktualnego stanu sprzęgieł w samochodzie. Za bardziej trwałe uznaje się tak zwane mokre. Najlepsze chłodzenie zapewnia im kąpiel w oleju. Okazuje się, że w niektórych przypadkach sprzęgła te pozostają bez naruszeń nawet do przebiegu wynoszącego dwieście pięćdziesiąt tysięcy kilometrów. To bardzo dobry wynik.